♡ Det här med träning och allt där till!

Just nu mumsar jag på vaniljkvarg och hallon.
 
Nytt år och nya tag.. Det är vad alla säger men är det alla som håller det?
Det ska tränas mer. dricka mindre, äta nyttigare och bli en bättre människa.
Jag personligen är jätte dålig på att sätta nyårslöften för jag vet att jag inte orkar ta tag i det och om så håller det max en vecka. Därför säger jag bara att jag kanska ska börja fundera på vad jag äter osv.. 
 
Nu kan jag faktiskt få skryta lite över vad jag har åstakommit hittils utan löften. I januari månad vart det inte mycket festande och nu i februari så har det inte varit någonting, men nu har ju bara halva februari gått men ska ha en hel vit månad och får se om det kan bli mer till och med. 
Jag är en social människa som älskar att dricka vin, äta gott och umgås och det har blivit lite av en dålig vana då det har blivit varje helg, fredag- lördag. Självklart ska man unna sig ett glas vin eller två men man kan dricka med måtta och inte kanske dricka varje helg. Det har verkligen varit extremt hela 2013 men samtidigt är det nått jag har gillat! Jag har velat haft det så. 
 
Nu har jag börjat träna och ta promenader, tänker någorlunda på vad jag stoppar i munnen men samtidigt äter lite det jag vill men i rätt mängder. Jag är en människa som föddes till att äta, jag älskar mat och jag lever för mat! Jag blir deprimerad, ledsen och stressad över att inte äta det jag vill. Jag äter tex inte max och donken men har en förkärlek till kebeb, men då tar jag bort brödet och äter med extra sallad, vilket känns bra för mig. 
 
Ni som läser detta kanske sitter och asgarvar över det ni läser men jag är uppvuxen på det lätta sättet, tränar man innebandy/fotboll så kan man äta vad man vill och det tror jag på än idag! Kroppen behöver kolhydrater, protein osv för att fungera och jag har alltid kört på detta! 
Jag kommer försöka att festa mindre men absolut inte lägga av och jag kommer träna för att det är kul och jag kommer göra även det i en lagom mängd, det som behagar mig. 
 
Alla är vi olika och det tycker jag är underbart! Sköt om er =) 

Kommentarer

Lämna din kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback