091028 Ullaredresan

Tjenare alla, nu är jag hemma !

Jag är väldigt sliten och seg men jag klagar inte, det var lätt värt det!

Jag kom hem igår efter en underbar resa 62 mil ner i sverige med mysigt folk och mycket pengar och stora förhoppningar. Jag klev ju upp klockan två på natten i söndags och louise och veronika kom och hämtade mig och vi började rulla ner mot stockholm där vi skulle hämta upp en söt liten brud som var polare till veronika. Bara att hon trodde vi skulle åka på dagen på måndagen så henne ringde vi och väckte och hon fick kolla till en mack där vi väntade. Vi köpte varmshoklad och sträckte på benena. ah, det var ju iaf 20 mil avklarat, bara 42 mil kvar..
Vi rullade och jag blev rastlös satt lite vid datorn men fick damp eftersom jag hade en såndär " dongel" och den fungerade inte så jävla bra så jag kastade huvudet på kudden och somnade. Jag vaknar när det börjar bli ljust ute och klockan var väl kanske runt 7 men hade bara sovit i en tre kvart, så då viste jag inte riktigt hur jag skulle fördriva tiden.

Vi kom iaf fram när klockan var halv två, det spöregnade och vi skulle stå i en kilometers kö men det flöt undan ganska bra så vi kom in kanske vid halv ett eller nått. Jag blev helt till mig och jag blev skit stressad och trodde inte att jag skulle hinna med allt. Det var sjukt trångt och folk bara tröck sig fram ? vad tänker dom med lixom. jag hittade ganska mycket kul och det var såååå billigt! Jag och louise gick med varandra lite då och då det gick lixom inte att gå tillsammans för man ville kolla på olika saker.

Första dagen gjorde jag av med 1900 spänn och det kändes bra, men jag och louise gav upp vid 6 tiden för då var vi så less, då hade vi kollat i butikerna runt om också. Jag köpte en liten krustång hos en frisör men det blev inget från sexbutiken ;) Jag och lousie gick iaf till veronika och hämtade nyckeln till  bilen så skulle vi dra oss till stugan som vi hade hyrt på ullareds camping och det gick ju bra ? nej inte ett dugg! men vi hittade till slut. En liten upp täcksfärd så där :) vid halv åtte åkte vi till ullared igen och hämtade upp caroline och veronika och åkte och köpte pizza och träffade charline! fyfan vad kul det var att träffa dig bruden , underbart <3 Hon åkte 7 mil på kvällen bara för att träffa mig en snabbis.
Vi åkte till stugan och käkade pizza och charline och magnus ? tror jag åkte hem efter ett tag och vi skulle sova men veronika hade hela soffan med saker och då menar jag hela! halva stugan bestog av påsar. Men vi kastade oss i sängen vid 10 och då hade jag nästan varit vaken i 20 timmar i sträck så jag dog på en gång kan jag lova !

klockan sju på morgonen var det bara att kliva upp och åka och shoppa igen så vi var vid ullared vid 8 så vi slapp att stå i kö. Det var lugnt där inne och man kom förbi lite bättre än dagen innan. Vi kollade lite och så sedan var vi nöjd vid 11 tiden för det kom bara mer och mer folk och jag orkade seriöst inte det. Vi gick och käkade innan vi skulle åka och sedan rullade det hemmåt. Jag gjorde av med ungeför 3 tuden spänn under dom här två dagarna!
På vägen hem så var vi trötta och ville bara hem men fick stå i kö innan stockholm då var det två krockar och vägarbete! kul.. sedan rullade det på och vi släppte av caroline och rullade hemmåt mot vår lilla stad.

Jag har haft det så fruktansvärt kul och det var underbart att komma ifrån gävle och shoppa ! det var inte sista gången kan jag säga :* Jag är nöjd med alla mina köp och hade viljat köpa mer men det var fullt i bilen.
Det blev inte så mycket bilder men jag bjuder på det jag har :)



Här är kön som var skit lång det var flera kilometer och kringlade sig hit och dit


Det var 62 kassor totalt! det var helt sjukt och ändå är det så fruktansvärt långa köer



Min kundvagn från första dagen som jag verkligen hade pulat ihop allt för att det skulle få plats


En t-shirt som jag tyckte alexander skulle vara snygg i !

Här är en av min favorit tröja! Jag älskar den underbara färgen, grrr!

så älskar jag denna underbara väst

En fuskpälsväst som jag tyckte var okej, men jag vet inte riktigt.. vad tycker du ?

fina sängkläder blev det också :D

Det är en fis i rymden av allt jag har köpt  men jag orkar inte lägga upp allt .kanske kommer senare .
Nu ska jag hämta min plånbok hon veronika! tjaa.


Jag har köpt:
* fyra baslinnen
* två linnen med knappar
* ett långtlinne
* Fyra tjocktröjor
* ett par leggings
* sex par trosor
* Tre par strumpor
* två par sängkläder
* Pälsväst
* plånbok
* tre skitsnygga smörknivar
* Två t-shirtar
* En väst
* två pyjamasar
* kallsonger
* shampoo och balsam
* hårspray
* snoddar
* halsband
* läppsyl
* klocka
* en stickadtröja
* krustång m.m

Kommentarer
Postat av: [ S O F I A W E S T E R G R E N ]

hur mycket kostade allt tillsammans då? :o :D

2009-10-28 @ 23:29:05
URL: http://fiiiyah.blogg.se/
Postat av: Louiise

Haha, lite fel ? :o tror de blev 1 mil rätt ut i skogen! hahah :P

2009-10-30 @ 10:07:59
URL: http://louiise.bloggagratis.se

Lämna din kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback