♡ Alla hjärtans dag!

.. det är en dag som egentligen inte borde finnas. 

Jag tycker att ''alla hjärtans dag'' är en överdriven och löjlig dag. En dag med massa kärlek till alla i din omgivning, sambos, partner, familj och vänner. Jag personligen tycker att jag ger kärlek till min omgivning varje dag och behöver inte ha en namngiven dag för att visa vad dom betyder för mig. Jag hör av mig till vänner och familj med ett litet sms men ändå ett sms som kan betyda väldigt mycket, det behövs egentligen så lite för att visa att man verkligen uppskattar eller tycker om någon. 

.. dom som inte har någon som finns vid ens sida? Man saknar partner, vänner, arbetskamrater osv..  man har mist någon i sin omgivning som får en att må dåligt just denna dag, för det är sådan press på alla att det ska vara maximalt av allting. Blommor, presenter, middagar, hotellbesök osv.. Det är så extremt!! Jag får presenter, kärlek, pussar, kramar och god mat året runt av alla i min omgivning så varför ska det vara så speciellt just den 14 Februari? Visst, jag kanske har det väldigt bra och är lite bortskämd med att ha det bra men just vid sånna här dagar får mig att tänka på dom som lever under sämre förutsättningar än vi ''svenssons'' gör. 

''Alla hjärtans dag'' ligger inte i någonting negativt för mig, jag fick kort och rosor osv när jag gick i skolan men det var tyvärr fler som stod tomhänta. Det är nu i äldre dar som jag verkligen ser hur denna dag är. Det ska tävlas om vem som får den dyraste presenten och vem som har den bästa partnen.

Jag begär inte att jag ska bli uppvaktad idag och jag gör tyvärr inte det för någon annan heller.
Idag är det en vanlig dag, det är fredag! Jag tycker att alla ska ha en trevlig fredag. 

Jag är glad över alla som jag har i min omgivning och jag hoppas att ni vet att det betyder allt och lite till för mig!

Min familj och mina vänner är dom bästa, även fast det är en helt vanlig tisdag i mars. ♡

- Hur tycker ni om denna dag? Klicka på kommentera och skriv en liten tanke. kyss ♡

 


Kommentarer

Lämna din kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback